PORTIERNIA. WERSJA DRUGA

Data: 2022-03-04 19:00
Miejsce: Poznań
Ceny: 30 zł
Link bilety: https://www.bilety24.pl/teatr/933-portiernia-wersja-druga-73692?id=385563

Ten poruszający, bardzo mocny wizualnie spektakl dotyka problemów, które wciąż pozostają aktualne: naszej ksenofobii, nietolerancji, niepamięci oraz pogardy dla biednych i wykluczonych.
Kiedyś my jako całe społeczeństwo, (także my, jako zespół), doświadczaliśmy życia w biedniejszej, „gorszej” części świata. Myśleliśmy, że to doświadczenie uczyni nas wszystkich wrażliwszymi dla spraw imigrantów, którymi też byliśmy i sprawi, że otworzymy serca dla tych, którzy dziś żyją za „żelazną” kurtyną . Ale tak się wtedy nie stało, a dziś jest jeszcze trudniej...
Zespół Teatru Ósmego Dnia

Świat tworzy idea podziału – przez szlaban, selekcję, portiernię. Jesteśmy już po drugiej stronie, w kręgu dobrej cywilizacji. W biegu do portierni śpieszy się nawet duchowny w czerwonej sutannie – aby szlaban pobłogosławić – i przejść na drugą stronę. Lecz co z tamtymi, którzy pozostali za, cierpią i głodują? – jeżeli o nich zapomnimy, stracimy wieczność – słyszymy ze sceny. Życie bez pamięci jest ucieczką. Bez pamięci tracimy człowieczeństwo.
To przejmujący spektakl. Kiedy nagle zawyje alarmowa syrena i wierci dźwiękiem dziurę w mózgu, budząc niepokój, porusza także pamięć. O naszych mrocznych czasach, które mamy za sobą, ale inni – nie (…).
Grzegorz Józefczuk

„Ósemki” mówią, że nie można zapomnieć o tamtym uczuciu opuszczenia, niedowartościowania. Próbują ukazać bezwzględność nowego ładu moralno-ekonomicznego. W tej rzeczywistości nie ma miejsca na kompleksy, roztrząsanie przeszłości, wahania, wątpliwości. Słabi, brzydcy, kalecy nie dostaną żadnej szansy. „Ósemkom” nie podoba się pycha nuworyszy. Bezczelność w zapominaniu o tym, kim byliśmy. Głuchota na cudze cierpienie i nędzę. Albo po prostu cicha, parszywa radość, że są wreszcie gorsi od nas. Których nie lubimy, bo przypominają naszą niegdysiejszą gorszość".

Łukasz Drewniak, „Przekrój” 2003, nr 28

Realizacja zespołowa
Scenografia, światło: Jacek Chmaj
Muzyka: Arnold Dąbrowski
Wykonawcy: Ewa Wójciak, Adam Borowski, Tadeusz Janiszewski, Marcin Kęszycki, Janusz Stolarski
Technika: Piotr Najrzał, Przemysław Mosiężny, Jakub Staśkowiak

Wykorzystano teksty: Krzyk Czarnobyla Swietłany Aleksijewicz, Eva Klonowski Wojciecha Tochmana, Amerykański fikcjonarz Dubrawki Ugresić, Długa agonia Czeczenii Krystyny Kurczab-Redlich, Plastików nie wpuszczam w żadnych okolicznościach Wojciecha Orlińskiego.
Premiera pierwszej wersji spektaklu: 11 czerwca 2003

BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

Zapisując się do naszego newsletera wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
Do teatru można się dostać komunikacją miejską. Najbliższe przystanki tramwajowe, to: przystanek Ratajczaka (ul. Św. Marcin), przystanek Pl. Wolności (przy budynku Arkadii w którym mieści się Teatr Ósmego Dnia), przystanek Pl. Cyryla Ratajskiego.

Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy Ratajczaka, vis a vis wejścia do Teatru.

Wejście do budynku Arkadii w którym mieści się m.in. Teatr Ósmego Dnia – wysokie schodki uniemożliwiające samodzielne dostanie się do budynku, brak domofonu, dzwonka itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.

Teatr Ósmego Dnia znajduje się na II piętrze budynku. Po wezwaniu, wcześniejszym umówieniu się, obsługa pomaga dostać się do środka budynku. Po przejechaniu drzwi wejściowych osoba z niepełnosprawnością narządu ruchu może skorzystać (w asyście pracownika teatru) z dostania się do windy.

Sale teatru znajdują się na II piętrze, wymagany transport windą. Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, brak znaczeń brajlowskich.

Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni przewidziane są w jej dolnej części.
Wjazd do kasy bez przeszkód.

Toaleta dla osób na wózkach dostępna na III piętrze, konieczność dostania się do niej windą.
Szatnia spełnia kryteria dostępności.
Informacja dla osób niepełnosprawnych
Biuletyn Informacji Publicznej
bip.jpg
© 2017 Teatr Ósmego Dnia
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.
Ok