TRANSMESJASZ / TRANSTOPIA

Data: 2024-02-09 19:00
Miejsce: Poznań
Ceny: Wydarzenie niebiletowane

TRANSMESJASZ, Przez Wymiarowość i Czasoprzestrzeń z Uśmiechem :)

  • Wiesz? - Mówiła mi Mama - Dziś Rano przyszedł Mesjasz. Jest już w Samborze.

Tymi słowami miało rozpoczynać się dzieło życia Brunona Schulza, tekst zagubiony, przeniesiony
w sferę mitu i niedopowiedzeń.

Spektakl w swojej luźnej strukturze opartej o działania z zakresu sztuki performance oraz teatru dokumentalnego, skupia się na analizie współczesnej jaźni religijnej, w kontekście rozwoju SI. Nie stroni od przeczuć i wpływów dnia codziennego, relacji społecznych i wszechobecnych przeczuć medialnych.
W ironicznej formule otwiera się na dialog z publicznością, odnośnie własnych odczuć i potrzeb związanych z aspektem wiary. Spektakl to autonomiczne działanie, przekształcania Transtopii (kolektywnej grupy artystycznej) w Transmesjanizm (nowy nurt religijny). Działanie to stawia pytania dotyczące poszukiwania formy religijności lub kształtu dla nowych działań artystycznych.

19:00-19:55 - TRANSMESJASZ / TRANSTOPIA

Obsada (zmienna): Monika Bielenis, Piotr Borowiec, Krzysztof Czekaj, Daria Dudek, Paula
Filimon, Julita Golińska- Setlak, Klaudia Grygo, Alicja Kmak, Magdalena Mikler, Florentyna
Zakrzewska, Dominik Setlak, Piotr „Jaszczur” Śnieguła.
Reżyseria i media interaktywne Dominik Setlak
Prezentacja: Krzysztof Antoni Czekaj
Technika: Piotr „Jaszczur” Śnieguła, Erwin Jeneralczyk

 

 


TEATRALNE 18-LECIE GRUPY POMARAŃCZE

Z okazji pełnoletności Grupy Teatralnej Pomarańcze artyści zapraszają wszystkich na dwa wieczory, podczas których zaprezentowane zostaną spektakle Pomarańczy oraz ich przyjaciół.

Grupa Teatralna Pomarańcze w Uchu na Skarpie bez Kartki zamiast wrzucać kolejny festiwalowy opis opowiada o sobie w skrócie:

  • powstała w lutym 2006 roku w Goleniowie, założona przez uczestników warsztatów organizowanych przez Teatr Brama, jest jednym z założycieli Zachodniopomorskiej OFFensywy Teatralnej. Członkowie Pomarańczy od początku przejawiali odmienne teatralnie skłonności poszukując własnego stylu wypowiedzi w teatrze. Kiedyś napisano o nich: "Możliwe, że to jedna z nielicznych dzisiaj grup ludzi, którzy wciąż marzą o jedności bytu zwanego sztuką niezależną. Oni naprawdę wierzą w teatr dla zwykłych ludzi robiony właśnie przez zwykłych ludzi.";
  • zrealizowała: 35 spektakli oraz ok. 12 happeningów i ok. 20 performansów, zdobyła kilkanaście nagród;
  • była inicjatorem kilku festiwali: Ofensywa Teatralna (9 edycji, Poznań), Bez Kurtyny (5 edycji, Gniezno), Liga Teatrów Studenckich (2 edycje, różne miasta), Wielkopolska FAMA (3 edycje, Poznań) i wielu pomniejszych jednorazowych wydarzeń, pomagała również innym grupom w realizacji ich wydarzeń;
  • współpracowała przy projektach/spektaklach z: Teatrem Krzyk, Teatrem Brama, Teatrem Kingdom of Curvy Fork, Teatrem 6 i Pół, Teatrem Terminus A Quo, Teatrem Ósmego Dnia, Teatrem Graciarnia, Teatrem Hesperydy, Wydawnictwem DramEdition oraz aktorem Marcinem Zarzecznym.

BĄDŹ Z NAMI W KONTAKCIE

Zapisując się do naszego newsletera wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do celów marketingowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133, poz. 883) przez Teatr Ósmego Dnia w Poznaniu.
Do teatru można się dostać komunikacją miejską. Najbliższe przystanki tramwajowe, to: przystanek Ratajczaka (ul. Św. Marcin), przystanek Pl. Wolności (przy budynku Arkadii w którym mieści się Teatr Ósmego Dnia), przystanek Pl. Cyryla Ratajskiego.

Koperta parkingowa znajduje się po drugiej stronie ulicy Ratajczaka, vis a vis wejścia do Teatru.

Wejście do budynku Arkadii w którym mieści się m.in. Teatr Ósmego Dnia – wysokie schodki uniemożliwiające samodzielne dostanie się do budynku, brak domofonu, dzwonka itp. Przy wejściu brak poręczy. Drzwi otwierają się bez problemu.

Teatr Ósmego Dnia znajduje się na II piętrze budynku. Po wezwaniu, wcześniejszym umówieniu się, obsługa pomaga dostać się do środka budynku. Po przejechaniu drzwi wejściowych osoba z niepełnosprawnością narządu ruchu może skorzystać (w asyście pracownika teatru) z dostania się do windy.

Sale teatru znajdują się na II piętrze, wymagany transport windą. Winda – przyciski na odpowiedniej wysokości, lektor, brak znaczeń brajlowskich.

Przy drzwiach wejściowych do Teatru jest dzwonek, umiejscowiony jednak zbyt wysoko. Drzwi wejściowe do Teatru o odpowiedniej szerokości, otwierają się łatwo.

Wjazd na salę teatralną bez przeszkód. Dla osób na wózkach miejsca na widowni przewidziane są w jej dolnej części.
Wjazd do kasy bez przeszkód.

Toaleta dla osób na wózkach dostępna na III piętrze, konieczność dostania się do niej windą.
Szatnia spełnia kryteria dostępności.
Informacja dla osób niepełnosprawnych
Biuletyn Informacji Publicznej
bip.jpg
© 2017 Teatr Ósmego Dnia
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych oraz funkcjonalnych. Korzystając z serwisu akcetujesz pliki cookies.
Ok